Brev
Min far er utro?
Hej BB.
Jeg har lige set noget, som jeg ikke kan lade vær’ med at tænke over, og jeg ved ikke havd jeg skal gøre.
Jeg kom ind på min fars iPad fordi jeg skulle spille et spil med en af mine venner. Jeg gik så ind på internettet og skulle til at søge på spillet på jeg kom til at zome ud, og så at min far havde været på tinder.
Han var ikke direkte kommer ind på det, men han var på forsiden hvor der stod noget med ‘søger du hotte kvinder i dit kvarter’ jeg blev helt overrasket og vidste ikke hvad jeg skulle gøre, så jeg begyndte næsten at græde.
Jeg ved ikke om det betyder at han søger et andet forhold, allerede er i et andet forhold eller noget helt andet.
Men jeg er rigtig bange for at fortælle nogen det, selv mine bedste venner for jeg er så skammet over min far, hvis det overhovedet er ham der har været på hjemmesiden. Men der stod at det var privat, og man kunne ikke komme ind på det igen da jeg først gik ud af det.
Jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg ved ikke hvad der sker….
13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 13 årige.
Tak for dit brev. Det er godt, at du skriver, for det har da ikke været rart at se Tinder på din fars Ipad.
Jeg synes helt bestemt, at du skal fortælle din far, hvad du så på hans Ipad. Ud fra din beskrivelse, kan det nemlig sagtens være, at det er en reklame der er "poppet" op på hans Ipad, som han ikke har lukket. Så måske bruger han slet ikke Tinder. Den bedste måde, at finde ud af det på og komme af med bekymringerne, er ved at spørge ham. Du kan fortælle ham, at det gjorde dig rigtig ked af det og bange at se det.
Det er ikke lige til at vide, hvad din far kommer til at svare, men der er i hvert fald en mulighed for, at det var ganske uskyldigt. Og det kan han få lov til at forklare dig, hvis det er tilfældet. Hvis han har brugt Tinder, så er det stadig vigtigt, at han ved, hvad du går og tænker. Så har han muligheden for, at tage "voksen-ansvar" for det og trøste dig. Det er i hvert fald ikke noget, som du skal gå med alene. Hvis du ikke får snakket med ham, så kan du kun gå rundt og gætte. Og så vil beskymringen og ked det hed-en, måske bare fortsætte og blive større.
Jeg kan godt forstå, at det kan være svært at skulle sige sådan noget til sin far. Men jeg synes, at du skal gøre et forsøg. Hvis det er alt for svært at skulle gøre det ansigt til ansigt, så kan du jo vise ham det brev som du har skrevet til mig?
Jeg håber, at du får en god snak med din far.
Mange hilsner fra
BørneTelefonen.