Brev
omsorgssvigt
hej
jeg er en pige som er rigtig tit er ked af det og har det rigtig svært der hjemme min mor skælder mig ud når jeg er ked af det og siger ting til mig som er rigtig sårende vi snakker aldrig sammmen.
jeg går på en specielt skole og når jeg virkelig har brug for at snakke med an af de voksne de har opgivet mig jeg sidder også og prikker til vores pædagog for at få omsorg det prøver jeg ihvertfald på jeg er så langt nede at n¨år jeg er så ked af det skær jeg i mig selv bider og slår mit hovdet ind i væggen.
så jeg vil høre om i vil hjælpe
knus pigen der har brug for omsorg
Pige, 17 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige
Tak for dit brev. Hvor er det flot, at du fik fattet mod til at skrive et brev til BørneBrevkassen.
Jeg kan godt forstå, at du har behov for at tale med en voksen, for det lyder som om, at du har det svært derhjemme... Og jeg tænker, at det også er medvirkende til, at du skader dig selv? Måske føles smerten inden så stor, at du føler, at den forsvinder lidt, når du gør det..? Men som du måske også har lagt mærke til, så kommer den hurtigt igen..?
Så derfor ville det, som du selv nævner, være godt for dig at tale med en voksen. Så hvordan kan du mon få de voksnes opmærksomhed, så de ved, at du gerne vil tale med dem om det, der gør ondt inden i..?
Jeg synes, at du har skrevet et rigtigt fint brev, hvor du beskriver, at du har det svært. Så kunne en idé måske være at vise de voksne dit brev og mit svar..? Det kan være en måde at få taget "hul" på dét, du gerne vil tale med dem om... Eller måske du har en god veninde/ven, som du kan betro dig til, som så kan hjælpe dig med at få det fortalt til en voksen..?
Hvis du stadig sidder og tænker, at du kunne have brug for flere handlemuligheder, så kunne det måske være rart for dig at tale anonymt og gratis med en rådgiver på vores BørneTelefon? (tlf 116 111) Det gode ved en telefonsamtale er, at rådgiveren kan spørge ind til nogle ting, som jeg desværre ikke kan via et brev. Du kan jo eventuelt henvise til dit brev og mit svar.
Jeg håber, du har mod på det!
Varme hilsner fra BørneBrevkassen
Andre der Hjælper
Der findes også andre steder, hvor du kan få rådgivning og hjælp.
Måske har du brug for at tale med en ekspert, der ved rigtig meget om lige præcis dét, du tumler med.
Fandt du ikke den hjælp, du søgte efter? Her er en liste over andre, der også har rådgivning for børn og unge.